Hoogbewuste
kinderen die dicht bij zichzelf zijn, reageren vaak anders op
situaties in het dagelijks leven dan minder hoog/niet bewuste
kinderen en kinderen die van hun kern weggeraakt zijn. De manier
waarop de meeste mensen gewend zijn dat kinderen reageren, lijkt bij
deze kinderen ineens niet meer (altijd) van toepassing. En herkenbaar
gedrag kan ineens een geheel andere onderliggende betekenis
verbergen. Het geheugenverlies ten aanzien van waar we vandaan komen, wat optreedt bij het incarneren is bij hen minder intens waardoor ze
beter opmerken wat bij hen kern past en wat niet. Het is voor hun
kerntaak op aarde ook belangrijk dat ze bij hun kern blijven.
Wat het
soms niet gemakkelijker maakt om dit nieuwe gedrag te herkennen in
hoger bewuste zielen, is dat degenen die in gezinnen geboren werden
die nog niet helemaal klaar waren voor hun komst, zich toch nog vaker
gedragen zoals we gewend zijn. Door de lagere trilling en de spiegel-processen die nog volop plaatsvinden in gezinnen met lager
bewustzijn, gebeurt het vaker dat kinderen niet (helemaal) gezien
worden zoals ze zijn. Hierdoor raken ze soms toch nog wel (in min of meerdere mate)
van hun kern af.
Beeld
van de omgeving
Ook
hebben kinderen die niet heel dicht bij zichzelf zijn de neiging zich te
gedragen naar het beeld wat de omgeving van ze heeft. Dat betekent
dat als de omgeving het beeld heeft dat een kind ‘altijd druk’
is, zal een kind dat niet reageert vanuit zijn hart onbewust menen
dat ‘ze wel gelijk hebben’ en gedraagt zich vervolgens 'altijd
'druk. Zo had ik jaren geleden toen ik juf van een kleutergroep was,
een keer een kind in de klas waarvan ik aan het onderzoeken was wat
er ‘anders’ was aan hem. Ik kon er mijn vinger niet precies op
leggen. Ik zag wel dat hij met name in de kring regelmatig de
kinderen die naast hem zaten zat te plagen. Als hij dacht dat ik het
niet zag. Terwijl ik dit gedrag onbevooroordeeld bekeek, liep ik
langs een groepje moeders die op de gang nog stonden te kijken. Ik
hoorde ze praten over dit kind. Dat het altijd zo geniepig was, zo
gemeen en achterbaks. Ik ging terug en bleef onbevooroordeeld op hem
reageren. Het enige dat ik deed was hem Zien. Zoals hij was. Binnen
de kortste keren liet hij het geniepige gedrag varen. Alleen als hij
naar de wachtende ouders liep, veranderde zijn gedrag als een blad
aan een boom. Hij ging zich weer ‘stiekem’ gedragen. Want dit was
het beeld dat de ouders van hem hadden. Dit kind was niet dicht bij
zijn kern. Hij zal er nog wel wat werk aan hebben later in zijn leven
zichzelf weer te vinden.
Veel
hoger bewuste kinderen laten zich meestal niet meer zo ver van hun
kern af trekken. Zij zijn zielen die het bewustzijn beter
vastgehouden hebben van waar ze vandaan kwamen. Hoe hoger de dimensie
van waaruit ze kwamen, hoe hoger het bewustzijn. Zoals ik in mijn
blog ‘Hoogbewuste zielen onderweg naar de aarde’ al schreef zijn
zelfs de hoger bewuste kinderen onderhevig aan ‘kind gedrag’ (ze zijn ook gewoon een kind) maar
zijn zich vaker meer bewust van hun kern.
Stelligheid
Hoogbewuste
kinderen zijn ondanks dat ze niet volledig bewust zijn van hun kern
en doel op Aarde vaak wel directer verbonden met dat wat bij ze past.
Bij hun kern. Ze weten eigenlijk heel goed wat dat is en zijn ook nog
eens heel stellig in voor elkaar te krijgen van dat wat bij ze past.
Deze kinderen doen als het echt belangrijk voor ze is – voor hun
kern en hun Eigenheid - er alles aan om dit voor elkaar te krijgen.
Daar gaan ze heel ver in. Het kan lijken op grenzen uittesten maar
dit is het in de wezen meestal niet. Als je onthoudt dat als je
(hoog) bewuste kind iets écht aan gaat, het dan heel belangrijk voor
hem is. Dan kun je gemakkelijker gaan zoeken naar de onderliggende
behoefte in zo’n geval en kijken wat je er mee/aan kunt doen.
Bij deze
hoog bewuste kinderen zul je moeten accepteren dat er zaken zijn die
voor jouw kind’s Eigenheid heel belangrijk zijn. Wat vaak zal
betekenen dat je zult moeten zoeken naar een oplossing om je kind
hierin te volgen. En als dat in strijd is met jouw eigen behoeften –
die op zichzelf even belangrijk zijn – zul je kunnen kijken hoe de
behoeften met elkaar in overeenstemming gebracht kunnen worden.
Overigens
is er soms wel degelijk sprake van 'grenzen testen'. Dit om hun ouders te
helpen in hún kracht te komen; hen een stuk op te laten ruimen wat
nog in de weg stond om in een hogere trilling te komen.
Eigen
lessen laten aanpakken
De
belevingswereld van hoog frequente zielen gaat voorbij aan de
dualiteit van de meest voorkomende en al lang aanwezige frequenties hier op
Aarde. De strijd is daar weg; het heen en weer schieten tussen
uitersten van emoties gaan uiteindelijk niet meer aan de orde zijn.
Als iemand nu heel verlegen en bescheiden opgroeit en die wil daar
los van komen, is er vaak een overgang naar juist heel aanwezig zijn
en je zelfs wat opdringen. Veel mensen schieten dan ook van de ene kant
van een emotie naar de andere: boosheid en woede naar angst. Niet of
minder bewuste mensen durven vaak niet te kijken naar de emoties en
zoeken de schuld bij iets of iemand anders. Zodra je bewuster wordt,
ga je kijken naar je eigen aandeel in dat wat er gebeurt is en welke
verantwoording je zelf kunt nemen. Hierdoor wordt de switch in
uitersten van emoties ook minder extreem.
Ook ga je anders in het leven staan. Oude manieren van reageren op
situaties en mensen kunnen erdoor veranderen. Je heelt stukken in
jezelf die je eigen frequentie laag hielden. Angst, boosheid en
wraakgevoelens hebben een lagere trilling; liefde, dankbaarheid en
acceptatie een veel hogere. Je leert 'omdenken' om zo positiever naar
je leven te kijken. Dit trekt meteen andere situaties aan.
Dit
soort emoties is wat het kind ook triggert met sommige gedragingen.
Zodat je ernaar kunt kijken en er anders in kunt gaan staan
Powernaps
en etenstijd
Ik
schreef al in het blog 'Hoogbewuste zielen onderweg naar de aarde' over de
powernaps. Hun slaappatroon in vaak anders dan we gewend zijn
bij kinderen maar wees je ervan bewust dat het deze maatschappij is
die dicteert dat kinderen ‘goed’ zijn als ze zo snel mogelijk de
nacht doorslapen en ‘braaf’ één of twee slaapjes overdag houden
zodat je als ouders tijd hebt voor werk/huishouden of jezelf. En
daarbij wordt ook nog geïmpliceerd dat je als ouders ‘geslaagd’
bent als je dat voor elkaar krijgt bij je kind(eren).
Deze
kinderen pikken dit niet. Ze willen slapen als ze daar behoefte aan
hebben en eten wat en wanneer hun kleine maagjes leeg zijn. Hun
lichamen en hun bewustzijn geven aan wanneer dit is en als je daar
gehoor aan geeft, rust je op de goede momenten uit en eet je alleen
als je honger hebt. Dit zijn vaardigheden die de meeste mensen
vergeten zijn omdat ze in een slaap- en eetpatroon gedwongen zijn als
kind. Ze hebben afgeleerd naar hun behoeften te luisteren. Wat in de
hand werkt dat je over je grenzen gaat met allerlei lichamelijke en
geestelijke gevolgen op de langere termijn.
Frustratie
Een
hoger bewust kind herinnert zich ook meer dat het voor het hier kwam
het alleen een ziel was met capaciteiten die zelfs die van de meeste
volwassenen hier te boven gaat. Het kan erg frustreren als dingen
waarvan je je nog herinnert dat je dat kon, nu niet lukken.
Bijvoorbeeld communiceren, door middel van telepathie, waarbij je
toen gewoon begrepen werd en nu ineens niet! Ergens heen kunnen, wat
waar je net vandaan kwam door middel van gedachtkracht ging en nu kun
je niet eens lopen!
Ook
is het niet een minderwaardig persoon omdat het klein is en het
lichaam nog veel moet leren. Ze zijn gelijkwaardig aan ons en willen
graag zo behandeld worden. Inclusief beslissingsbevoegdheid over
dingen die hen zelf aan gaan zodra ze dat aankunnen. En dat is vaak
veel sneller dan je denkt. Hun behoefte aan autonomie is vaak erg
groot. Het is geen 'dwarsigheid' maar een frustratie omdat hen van
alles ontnomen wordt wat ze best zelf zouden kunnen. Natuurlijk zijn
de hersenen en motoriek nog niet volgroeid en overzien ze daardoor
bepaalde soms zelfs gevaarlijke situaties gewoon nog niet. Dan neem
je het over. Dat is je zorgplicht.
Daarnaast snappen ze op zielsniveau uitleg van waarom iets niet kan of op een iets andere manier dan ze graag wilden heel goed. Zelfs aan een baby kun je in vrijwel 'volwassen' taal uitleggen dat je gaat verschonen waarbij je respectvol omgaat met ze. Iets wat ze zeer waarderen.
Verbinding
Als
je eigen frequentie nog wat lager is dan van je hoger bewuste kind, zijn bepaalde dingen die voor het kind heel gewoon zijn soms nog lastig te
begrijpen. In lagere frequenties voel je je nog afgescheiden van
anderen, niet verbonden; in hogere ga je (meer) uit van de Eenheid.
Deze kinderen voelen hoezeer ze verbonden zijn met alles en iedereen.
Iedereen is ook gelijkwaardig. Doe je een ander pijn, dan doe je
jezelf pijn. Zolang je dit nog niet in kunt zien, kun je de
belevingswereld van deze kinderen niet (helemaal) snappen. Je hoeft het nog niet
altijd te kunnen voelen maar het kunnen herkennen is heel belangrijk.
Ook
is daar sprake van onvoorwaardelijke liefde. Nu denken mensen: ik hou
toch onvoorwaardelijk van mijn kind! Maar is het echt zo dat je alles
kunt accepteren hoe de ander is zonder hem te willen veranderen,
zonder bepaalde stukjes niet een beetje anders te willen zien? Je
houdt ongetwijfeld enorm veel van je kind en wil er alles voor doen
maar mag het helemaal zichzelf zijn? Mag al het gedrag er zijn, ook
datgene wat vaak bestempeld wordt als 'lastig gedrag'? Natuurlijk
zijn de eigen behoeften even belangrijk; er is immers sprake van
gelijkwaardigheid. Gedrag van een ander moet niet ten koste gaan van
jezelf. Maar dat geldt dus over en weer. Jouw behoeften – aan
bijvoorbeeld een ongestoorde nachtrust – moeten niet ten koste gaan
van je kleine baby die in een totaal ander ritme zit. Als je een
kind, en helemaal een hoger frequent kind, in time-out zet omdat het
bijvoorbeeld erg aan het drammen is, ga je voorbij aan de
onderliggende behoefte van het kind. Want niet dat snoepje of de
Frozen-pop in de winkel is waarvoor het over de grond ligt te
dweilen, maar het is bijvoorbeeld te moe; overprikkeld of heeft
behoefte aan verbinding.
Alle
kinderen die nog (redelijk) dicht bij zichzelf zijn, merken een
gevoel van onbehagen als ze niet in verbinding zijn, want dat is de
natuurlijke staat van zijn voordat ze hier incarneerden. Als ze niet
zichzelf verloren zijn doordat de omgeving zich nog niet bewust is
van dit systeem, is de herinnering daaraan er nog heel lang. Het
wordt pas vergeten als het in het stramien van de maatschappij geduwd
wordt. In 'hoe hoor je je te gedragen' en voorbij gaan aan de
eigen-heid van het kind.
In
verbinding zijn is in oprechte aandacht bij elkaar zijn. Je hebt
zelfs letterlijk verbinding gemaakt via liefdes-koorden van energie.
Vele hoger bewuste kinderen zien die verbindingen ook letterlijk en
anders voelen ze die en weten of je echt met ze verbonden bent als je
bij ze zit of met je gedachten bij je boodschappenlijstje. Ze kunnen
dan 'lastig gedrag' vertonen omdat ze zo graag met je in verbinding
willen zijn. Gooien met speelgoed of schreeuwen of iemand anders pijn
doen; het gedrag ontstaat niet bewust om 'vervelend' te zijn, maar om
gezien te worden. Om samen te spelen; tijd voor elkaar te hebben.
Onvoorwaardelijk
Ouderschap / Natuurlijk Ouderschap
Gelukkig
zijn er al meer mensen die het nut hiervan inzien voor hun kind en mensen die
onvoorwaardelijk ouderschap en natuurlijk ouderschap aanhangen
groeien gestaag.
Het
gaat hierbij niet om ‘kind vraagt, wij draaien’. Het is geen
vrije opvoeding. Het gaat om de gelijkwaardigheid van ouders en
kinderen waarbij kinderen nog niet altijd alles kunnen overzien wat
betreft veiligheid en eigen vaardigheid. Ze hebben nog altijd
begeleiding nodig. Maar de behoeften zijn in zichzelf wel
gelijkwaardig. Dus kind heeft nog geen behoefte aan slaap en ouders
wel aan tijd voor zichzelf: dan zal er een oplossing gevonden moeten
worden. Dat kunnen drastische oplossingen zijn als andere
werkoplossingen maar ook bijvoorbeeld ‘tijd voor verbinding met kind’ en ‘tijd
voor iedereen doet even iets voor zichzelf’
Nogmaals:
de behoeften van beide kanten zijn belangrijk. Eronderdoor gaan door
slaapgebrek of nooit tijd voor jezelf is ook niet in belang van je
kind. Maar voor je het je kind 'op laat lossen', kijk ook eens of je
je eigen leefstijl onder de loep kunt nemen. Zijn die dure spullen/
het grote huis/ de soms meerdere vakanties echt nodig? Een hoger
bewust kind vraagt er niet om. Die weet dat het hier niet om gaat.
Kijken
Ik ga er
altijd vanuit dat gedrag van kinderen waarbij niet direct duidelijk
is wat er aan de hand is, een boodschap heeft ten aanzien van de
behoefte van het kind en/of een uitnodiging om naar je eigen gedrag
te kijken. Zeker een hoger bewust kind zal je er dankbaar voor zijn
als je gaat kijken.
Heb je
behoefte aan 'meekijken' naar situaties in je gezin dan wil ik graag
met je meekijken.
x
Geen opmerkingen:
Een reactie posten